Link-building

Link-building is een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie.

Back-links kunnen in hoge mate uw Google-ranking bepalen en dus de positie van uw website in de zoekmachines verbeteren.
Helaas zijn niet alle back-links goede links en in sommige gevallen kunnen back-links averechts werken.

Het Google ranking systeem is zo ontworpen dat er van uit wordt gegaan dat back-links op een natuurlijke wijze tot stand komen, bijvoorbeeld een back-link van iemand die uw website interessant vind en dit wil delen met de bezoekers van zijn website.

Het onderstaande is belangrijk om in de gaten te houden:

  • Link exchanges

    Wederkerige links (website a heeft een link naar website b en andersom) tellen niet meer mee als een back-link.

  • Links van niet geïndexeerde pagina’s

    Wanneer er een back-link op een pagina staat die niet geïndexeerd is door een zoekmachine telt deze niet mee.

  • Anchortext

    De anchortext, ook wel link titel genoemd, is een belangrijk onderdeel van een back-link.
    Wanneer de achortext bestaat uit ongeveer drie trefwoorden die te maken hebben met het onderwerp van uw website zal de link zwaarder wegen dan wanneer de anchortext bestaat uit bijvoorbeeld “klik hier” of
    uw domeinnaam.

  • Relevante pagina’s

    Een back-link op een pagina die te maken heeft met het onderwerp van uw website zal zwaarder wegen dan een back-link op een pagina die niets te maken heeft met het onderwerp van uw website.
    Daarnaast weegt een back-link op een pagina met een hoge positie in een zoekmachine zwaarder dan een back-link op een pagina met een lage positie.

  • Natuurlijke groei

    Het krijgen van back-links is normaal gesproken een natuurlijk proces en het aantal links zal geleidelijk
    groeien.
    Wanneer een website bijvoorbeeld op één dag 1000 nieuwe back-links krijgt, gaan zoekmachines er van uit dat deze niet op een natuurlijke wijze zijn verkregen en tellen deze doorgaans niet mee.


Wijziging procedure verhuizen .nl domein

Op 17 mei 2011 is de procedure voor het verhuizen van .nl domein gewijzigd.
Vanaf deze datum zal de verhuizing van een .nl domein veel sneller verlopen.

Wachtperiode van vijf dagen vervalt

In de nieuwe procedure is de wachtperiode van vijf dagen vervallen en wordt
de verhuizing van een .nl domein direct doorgevoerd wanneer een registrant de aanvraag
voor de verhuizing van een .nl domein indient bij de SIDN.

De verhuizing van een .nl domein kan nu dus in enkele uren een feit zijn!


Mobiele website maken

Het mobiele internet gebruik groeit enorm de laatste jaren.
De meeste websites zijn echter niet geschikt om via het kleine beeldscherm van een mobiele telefoon weergegeven te worden waardoor er veel in- en uitgezoomd moet worden.

Daarnaast is de content vaak te groot waardoor het lang kan duren voordat een website geladen is.
Ook is het belangrijk dat de navigatie is aangepast aan het formaat van het beeldscherm van een mobiele telefoon.

Het is een optie om naast uw ‘normale’ website ook een mobiele website te maken.
Een mobiele website is feitelijk niets anders dan een ‘gewone’ website. Het enige verschil is dat de mobiele variant is geoptimaliseerd om weergegeven te worden op een klein scherm.

Via browser detectie is het mogelijk om de ‘mobiele’ bezoekers van uw website automatisch door te verwijzen naar de mobiele variant van uw website.
Daarnaast is het mogelijk om ook de ‘normale’ website beschikbaar te houden voor de ‘mobiele’ bezoekers van uw website.

Er zijn diverse mobile website builders beschikbaar waarmee u snel een website kunt maken die geoptimaliseerd is om weergegeven te worden via een mobile telefoon zoals een iPhone of Blackberry.


Vijf tips voor webwinkels

Als er één branche is die vrijwel geheel afhankelijk is van zoekmachine verkeer, is dat wel de webwinkel.
Er worden hoge bedragen uitgegeven aan AdWords-campagnes.
Deze campagnes worden meestal niet stop gezet wanneer de webwinkel rendabel draait.

Vermoedelijk kunt u het geld, dat u uitgeeft aan AdWords-campagnes, beter steken in het optimaliseren van de eigen website.

Vijf tips voor webwinkels:

  • Kies zorgvuldig uw hosting
  • Optimaliseer de afbeeldingen
  • Optimaliseer de tekst op uw website
  • Begin een weblog
  • Optimaliseer uw metadata


« Oudere blogs   Nieuwere blogs »